May 9, 2007

BUDAPESTE 1

Budapeste gezimiz sona erdi. 3000 e yakin fotograf cekmeyi basardim ama secerken cok zor oluyor hangisini koysam bloga diye bakinirken saatler gecip gidiyor. Seyahat cok guzeldi hayatta en cok sevdigim sey hic tartismasiz yabanci bir kentin sokaklarinda kaybolmak, kendimden gecmeye yakin birseyler yasiyorum diyebilirim. Baska bir ulkede yabanci olmak bu hayatta en cok sevdigim sey, kesinlikle..
Alttaki fotoda gordugunuz yer Macaristan Parlamentosu. Ulkenin en buyuk binasi ve Budapeste'nin sembollerinden biri. Bina icin Neo-Gotik bir saheser deniyor ve insasi 1884-1902 yillarina dayaniyor. Londra'daki parlamento binasi esas alinarak yapilmis, gercekten cok etkileyici bir bina. Ici de inanilmaz bir mimariyle yapilmis goz kamastiriyor. Cok etkileyici.



Budapeste Tuna nehrini ayiran Peste ve Buda taraflarini birlestirmek icin yapilan koprulerle dolu. Alttaki Ersebet koprusu. Peste ne kadar duz ise Buda tarafi da o kadar tepelerden olusuyor. Bu durum da fotograf cekmeyi sevenler icin harika goruntuler ortaya cikariyor. Buda'dan Peste'yi goruntulerken essiz fotograf kareleri yakalaniyor.



Bu da Macar bebegimiz. Her yerde bol bol rengarenk gormek mumkun porselen olanlari epeyce pahali, el yakiyor..



Devlet Operasi. Eylul 1884'te Paris, Viyana ve Dresden'deki opera binalarina rakip olarak acilmis. Simetrik on cephenin suslemeleri, bir muzik temasini izliyor. Ana girisin iki yanindaki nislerde, Macaristan'in en onemli bestecilerinden ikisi olan Ferenc Erkel ile Franz Liszt'in figurleri yer aliyor. Opera binasinin icini gormek icin 25000 Forinti gozden cikarmaniz gerekiyor. Rehber esliginde minik bir tur atiyorsunuz. Konusulan dile gore olusturulan gruplarla opera binasinin icini gezdiriyorlar. Ben bir hata yaptim Ingilizce grubunu sectim ve cok kalabalikti, oysa Italyanca ya da Ispanyolcayi secsem ne dediklerini anlayamasam da binanin icini daha uzun gezerdim hatta sahneye bile cikardim diye simdi pisman oluyorum. Bu da bir tecrube. Icinin fotolarini sonraki postlarda koyacagim...



Budapeste gezimin en uzucu ani Herend'den aldigim sepet isi kasemi kirmak oldu. Iki uc gun uzuntuden kendime gelemedim. Sen taaa oralardan getir, ucakta bile kucagindan indirmeyerek durumu abart sonra eve gelip paketi acarken dusur kir. Cok cok cok kiziyorum kendime, neyse aldigim ve kirmamayi basardigim diger parcalarla avunuyor olsamda aci cekiyorum gercekten. Benim malim cok kiymetlidir bu yuzden kendime bile iskence edebilirim. Diger parcalar ise kutularinda kaldirdim henuz ortaya bir yere koymadim, biraz sakinlesmem lazim kizkardeslerime bile uzaktan gosterdim vallaha :) Ama Vaci Utca'daki satici hanim beni cok etkiledi , alti ustu porselen demeyin boyle oksaya oksaya satti kadin bir de yuzume bakti sen simdi bunlari koruyup kolayabilecek misin gibilerden. Iste sonuc ortada.

1 comment:

Budapeste gezilecek yer said...

Resimler cok hos. Budapeste adeta sakli kalmis paris gibi. Bizde Budapeste estergon mohac Osmanli turu yaptik. Sizler gibi cok hos anlari paylastik. Ozellikle estergon ve mohac hazir Budapesteye gitmisken gorulecek yerler arasinda. Ecdad yadigari yerleri gordukce huzunlenerek birazda geziyorsunuz. Budapeste icin kirmizi biber acisini, saraplarini ve termallerini deneyin derim.