March 30, 2007

CAY SAATI



Genelde arkadaslarimla disarda bulusmayi tercih ederim ama bu sefer diyetisyen randevusu icin oturdugum semte gelen arkadasim musaitsen sana ugramak istiyorum deyince bende evde vakit gecirmenin de fena olmayacagini dusundum. Evhanimligim isbasindaydi :) Oyle cok mukellef bir sofra olmasada ikindi cayi icin hafif ve ideal oldu..Tabi ayari biraz da olsa kacirmadik degil..ozellikle de tatli kisminda..



Bir tabagin icine kisaca elinize ne gecerse koyuyorsunuz? Ben bu sefer ne koydum diye sorarsaniz:

-light dil peyniri (kup kup dogranmis),
-cherry domates (ikiye kesilmis)
-taze nane (ince ince kiyilmis)
-salatalik
-biraz kirmizi, biraz yesil biber
-kapari, bebek misir tursusu, kabak ve siyah cekidek icleri
Bu tarifte en muhim malzeme bence taze nane inanilmaz bir ferahlik vererek tamamliyor. Bu tarife birde bir corba kasigi zeytinyagi ekliyoruz.Tum malzemeleri yukarda gordugunuz gibi bir kapta karistirip alttada goruldugu gibi kepek ekmegin uzerine koyup yesilliklerle susluyoruz.



Aslinda gelistirilmeye cok acik bir tarif. Mesela peynir cesidi artirilabilir. Ya da degisik salatalar bu ekmegin uzerine konularak servis edilebilir, mesela patates salatasi hic fena olmaz gibi....Tamamen damak zevkine acik. Ben bunu kizkardesimle disarda yaptigimiz bir kahvalti sirasinda kesfettim. Kahvalti icin sectigimiz yer cok kalabalikti bizde cok actik tabi..Rahat yemek yiyemeyecegimiz iki koltuga da oturunca en iyisi ben bir sandvic alayim kahvalti iskenceye donmeden bitsin derken ismi akdeniz sandvic olan bu tabak geldi. Hadi simdi boyle ustu acik sandvic mi olur dusunceleriyle tadina baktim,ama ne oldu? inanilmaz hosuma gitti ertesi hafta pazar kahvaltisinda evde yaptim ve cok tutuldu.
Arkadasimda cok beyendi tabi bende mutlu oldum :)
Birde minik sandvic ekmekleri alip iclerine cherry domates, dilim peynir, kirmizi biber ve marul koydum. Hem cesit cogaldi hemde minik porsiyonlarla diyeti bozmamaya calistik..



Ve tatli.... Portakalli irmik helvasi.Yanina dondurmada koyunca, diyeti darmaduman ettigim andi. Ama arkadasim ben bunu kendime mola olarak aliyorum. Hem bak iyi kilo verdim bu da odulum olsun hic uzulme deyince bende rahat bir nefes aldim..
Guzel bir gundu. Ben cay saati deyince pasta borek bekleyenlerde yaratmis oldugum hayal kirikligi icin gercekten ozur dilerim. Bu sefer diyetteydik..Belki bir daha ki sefere artik :) Afiyet olsun..

9 comments:

Sebnem'den said...

CHOCOLATECİĞİM,HARİKA GÖZÜKÜYORLAR,ELLERİNE SAĞLIK.BENCE SAĞLIKLI BİR 5 ÇAYI YAPILMIŞ..ÖYLE KİLO MİLO ALINMAZ BU YEDİKLERİNİZDEN..BEN 4 TABAK KISIR BİTİRİP ÜZERİNE MERCİMEK KÖFTE YİYEBİLEN BİRİYİM..HALA BİR ŞEY YOK YANİ..AMA TEDBİRİ ELDEN BIRAKMAMAK LAZIM..YAZ GELİYOR AÇILMAK LAZIM:))

New York Muhtari said...

harika gozukuyor... karnim acikti resimleri gorunce :-)))

eline saglik , ne dusunceli bir arkadasmissin....

Tijen said...

Benim de canım çikolatacıları gezmek istiyor bugünlere. Tam da muhtardan sonra yorum bırakmışım ve daha dün onunla Godiva'da çikolata tatmışım. Tesadüf değil de nedir?
Sevgiler
Tijen

Dila said...

Çok ama çok güzel bir sofra olnmuş gerçekten peçelere ve tabaklara bayıldım pembiş pembiş ... Ellerin sağlık , afiyetle yemişinizdir umarım .

Aslı Cin said...

hmmm bak portakallı tarifi deneyeceğim bu akşam.

chocolate said...

sebnemcim,
4 tabak kisir uzeri mercimek kofte yiyorsun ve kilo nedir bilmiyorsun? sen cok sansli dogmussun vallaha. bizde nerdee..

sevgili New York Muhtari,
iyi bir arkadasmiyim yoksa tamamen vicdanimimi dusunuyorum bilemiyorum. arkadasim tam 25 kilo verdi. hem de diyetisyensiz. son 6 kilosu kaldi ama artik kilo veremiyor, simdi diyetisyene basladi bu kadar irade gosterdikten sonra ona kotuluk yapmak istemiyordum ama yine de istah acici olmus galiba ;) begendigine sevindim.
bu arada Tijen hanim buyuk sirrinizi itiraf etti
;)) NYde Godiva ziyareti demek... cok kiskandim:)

Sevgili Tijen hanim,
Sizin blogumu okumaniz beni cok mutlu etti. Ama oyle bir his icindeyim ki sanki eve misafir geldi de ben hicbirsey ikram edemememisim:)cok utandim simdi amator tariflerimden. cikolata deyince godiva yemek tarifi deyince de mutfakta zen deyip orada durmak lazim ;) NY ne guzeldir simdi kimbilir hemde muhtarla.. sevgiler.

sevgili dilasdiary,
yaslandikca bir acayiplestim ben.. gulumseyen renkler diye birsey icat ettim kendi kendime. pembe de bence gulumseyen isildayan bir renk. mutlu bir sofra oldu galiba begenmene cok sevindim.

chocolate said...

cok lezzetli oluyor aslicim ben dayanamayip tabak tabak yiyorum. rejim bozzan cinsten yani..:)

Berceste said...

Sofra düzeni ve renklerini çok sevdim :)

Sebnem'den said...

EEE...CHOCOLATE..SOFRAYI KALDIRMA ZAMANIN GELDİ DE GEÇTİ YANİ...BEKLİYORUZ YENİ YAZILARINI..İYİSİNDİR UMARIM?
SEVGİLER...