March 26, 2007

ALISMISIM BIR KERE!!



Alt komsum ve karsi komsum ayni anda evlerinde tadilat yapmaya karar verdiler ne yazik ki...Tum gun matkap sesleri balyozla duvar kirma sesleri..Alt komsum banyo tuvalet degistiriyor..Karsi komsum ise nereyi deliyor artik bilmiyorum ama surekli bir matkap sesi...Del del duvar kalmamis olmasi lazim evde oyleki son 10 gundur heryeri matkapliyor. Bir huzur yok diye soylenerek evde dolasiyorum, en kiymetli sey sessizlik onu anladim. Sanki beynimin icine isliyor gurultuler. Evde calisiyorum ve konsantrasyon sifir, yetistirmem gerekenlerin stresi de uzerime binice ben komsulara dava acmaya karar verdim. Kizkardes de avukat para falan da odemem zaten diyorum ve kendisinden danismanlik almaya karar veriyorum. Ama kazin ayagi oyle degil... Yapilan gurultuler tum kurallara uygun. Sabah 9:30da baslayip aksam 17:30 saatlerinde bitiriyorlar. O yuzden su an icin dava acamiyorum:) Fakat bir intikam planim var. Onlar bitirsin ben basliyorum. Evin tum duvarlarini balyozla kirdirip tekrar insa etmeye karar verdim bakalim nasil oluyormus? Tabi bu fikirler gurultulerin ruhumda yarattigi hasardan ortaya cikiyor. Henuz titresimlere care bulamsam da su siralar en iyi dostum IPODum..



Bazen dusunurum aliskanliklara sahip olmak iyi birsey mi kotu birsey mi? Her sabah yudumladigimiz cayimiz ya da kahvemiz gun icersinde mutluluk veren atistirmaliklarimiz, yasamadan, gormeden duramadigimiz sehirler, kokusunu ozledigimiz kitapcilar, katilmadan duramadigimiz etkinlikler... Tum bunlar bizi bagimli hale mi getiriyor yoksa? Bunlar disindakileri fark etmemize mi engel oluyor?

Bu dusunceler aklimda gider gider gelir cogu zaman...Cunku pek cok insana kiyasla daha bagliyimdir aliskanliklarima.. Sevdigim esyalara mesela. Cocuklugumdan beri esyalarimdan ayrilirken, aliskanliklarimdan vazgecerken zorlandigim zamanlar yasamisimdir. Halen daha buyudugum evde anneannemin evinde anne ve babamla yasadigim evde eski esyalarin yerini alan yeni esyalar hep icimi burkar biraz, alisamam..


Yine de yasamimin belli donemlerinde bazen de zorunlu edindigim aliskanliklarim vardir. Mesela ogrencilik donemlerinde uykusuz gecelerimizin kadim dostu kahve... Saat farkina alisamadigim su gunlerde beni uyandirma ve zihnimi acma gorevine geri dondu..
Tabi bir de Milano kurabiyelerim. Her biri yaklasik 60 kaloride olsa o benim bedenimden cok ruhumu besliyor aslinda. Aliskanliklarimiz simartiyor bizi.. ya da soyle soylemek gerek biz aliskanliklarimizla kendimizi simartiyoruz. Zor zamanlarda, stresli donemlerde en buyuk kurtaricilarim onlar benim..Gurultu beynimi kemirirken kedi dili kurabiyelerin lezzeti beynime muhtesem sinyaller gondererek unutturuyor herseyi...

7 comments:

Sebnem'den said...

AH,AH,BENİMDE VAZ GEÇEMEDİĞİM O KADAR ÇOK ALIŞKANLIĞIM VAR Kİ...
MESELA ASLA YÜZÜMÜ YIKAMAM..DİREKT DUŞA GİRERİM..
YEMEKTE ÖNCELİKLE SU İÇERİM..
SABAH KALKAR KALKMAZ SU İÇERİM..
HER SABAH ÇİKOLATALI KRUVASAN MUTLAKA YERİM..
HER GÜN2 TANE TÜRK KAHVESİ İÇMEZSEM KATİL OLABİLİRİM..
YAŞADIĞIM HER YERDE MUTLAKA AİLEME AİT BİR EŞYA YA DA FOTOĞRAF BULUNDURMALIYIM..RAHAT EDEMEM...

Dila said...

Benim de seninkilere benzeyen birtakım alışkanlıklarım var .Earl Grey gibi , cookieler gibi :) her sabah bunları yapmam gerekir bir de mutlaka çikolata yerim . En son ortak noktamız ise benim de en iyi dostum İ podum :))adı pinko ( pembe kendisi onda da kokoşhh olacağım ya :) )

chocolate said...

sebnemciim,

su icme aliskanligina bayildim dersem yeridir. benim ayda bir kere falan geliyor aklima su icme.. boyle faydali aliskanliklar edinmem lazim...opuyorum..

dilasdiary,

evet ortak aliskanliklar bakimindan cok benziyoruz hatta ben unutmusum cikolatayi yazmayi. sabah gozumu acar acmaz ilk isim bir parca yemek oluyor, yasam kaynagim diyorum ben ona kisaca :)) dondun demek Paristen hemen sayfana girip fotolarina bakmak icin sabirsizlaniyorum...sevgileer.

Burcuk said...

My friend Chocolate:)

Takip edildigimi farkettim mutlu oldum, ben de hemen ekleyeyim bloglines.a:)

Yarismaya Boston'dan mi katiliyoruz?

:) sevgiler,

Burcu

chocolate said...

takip ettigim bir bloggeri sayfamda gormek beni cok mutlu etti.. sana bayan temel reis diyebilir miyim? bayiliyorum ispanakli tariflerine.. :)

vallaha yarismaya nerden katiliyorum su an bende bilmiyorum. gittim geldim ile gecen 2 yil sonunda yerlesik hayata gecme calismalari yapmaya calisiyoruz.. ;)

optum.. sevgiler.

Anonymous said...

Selam, şanslısın seninkiler son on gündür bu işi yapıyor. Benim üst komşumsa taşındığımdan beri, yaklaşık yedi yıldır tadilatı bitiremedi. Yazdıklarını okurken benimki aklıma geldi, sinirlendim. Bahsettiğin şu kedi dili kurabiyeleri denemeye karar verdim.:))

chocolate said...

7 yil mi inanamiyorum gercekten. ama sende cok sabirliymissin. ben sayili gun cabuk gecer diye sabrettim ama 7 yil mumkun degil dayanmistim kapilarina. allah kolaylik versin :) kurabiyeler denemeye deger derim. bagimlisi olmazsan da cok sasiririm ;)