March 12, 2007

EVDE SUSHI NASIL YAPILIR? VE ENGINAR 1


Malzemeler:
sushi pirinci
rice vinegar-pirinc sirkesi
kurutulmus yosun yani nori
salatalik
wasabi
ginger
istege gore somon, karides ya da yengec
soya sosu









Oncelikle basliga bakip sakin aldanmayin. Sushi ve enginar arasinda herhangi bir baglanti yoktur, ayni anda mutfakta benim tarafimdan pisirilmeleri haric.
Bu evde yasadigimiz ilk sushi vukuati degildir sonda olmayacaktir. Yalnizca bu sefer yanimda ogrenmeye cok hevesli iki cirak vardi. Gayette basariliydilar vallaha ne diyeyim mutfakta bana gosterdikleri sabri ayakta alkislamak lazim. Oyleki; su karsindaki dolabi goruyorsun ya haa iste ordan bana kase ver onu degil otekini hayir hayir yesil desenli olani, cabuk cabuk biri tencerenin ucundan tutsun seklinde sanki hep mutfakta yardimcim varmisda ben tek basima hic yemek yapmamisim hallerdeydim anlayacaginiz. Olsun firsat bu firsat calistirdim kizlari heheheee cok kotuyum benn.
Kizlar demisken onlar benim tum hayatimi renklendiren, tatlandiran sevgili kiz kardeslerim - tabi ki sevgili bilim adami esim de tum hayatimi renklendiren, tatlandiran insanlarin basinda gelir, sadece kendisi bu sushi calismasinda sonradan yani yeme kisminda bize katildi.-
Efendim guzel bir sushi yapmanin ilk kurali, eve gayet ucuz calisan gunlugu 2-3$ gecmeyecek -hatta benim gibi hic odeme yapmazsaniz daha da ii-, ustte resimde de goruldugu uzere sanki boyle Cindeki pirinc tarlalarinda calisir kilikli bir insan lazimdir. Bu kisi benim en kucuk kizkardesim MT' dir.

2 comments:

Sebnem'den said...

BENİMDE BİR KUZENİM VAR KENDİLERİ AYSUN OLUR...BENİ VAKTI ZAMANINDA EŞEK GİBİ ÇALIŞTIRMAYA ÇALIŞTIRMIŞTI..BEN DE HER SEFERİN DE GICIK OLSUN DİYE YÜZÜNE BÖNBÖN BAKIP İLK DEFA GÖRÜYORMUŞ GİBİ DAVRANIRDIM...HATTA ŞARAP BİLE AÇAMAZDIM YANINDA.HEHE KÖTÜLÜK..AMA SEVGİLİMİN YANINDA İDEAL BİR EV KADINI HAVASINDA OLURUM..AMA NUMARA YAPMAM...HATTA DAVET BİLE DÜZENLERİM YEMEKLİİ..YİYENLER BİLİR NASIL GÜZEL YEMEK YAPTIĞIMI..AMA SUŞI DENEMEDİM.CESARET EDEMEDİM..YAZIK HEBA OLUR DİYE DÜŞÜNDÜM.GÖZÜMÜ KARARTIRSAM YAPAR SANADA HABER VERİRİM ARTIK...SÖZÜN KISASI BENCE SENİN KARDEŞLERDE BENİM TAKTİĞİ UYGULYORLAR.DIKKATLI OL..TEHLİKELİ TÜRÜZ BİZ...HİHİHİHİİ

Banu said...

suşi tarifi yok mu? içerik var ama uygulama nasıl yazmamışsınız...